Завдяки спілкуванню з Богом,
Ти – ТВОРЕЦЬ свого щастя
Твоя мета – досяжна. Прямуй до неї, розвивай себе!
Діючи разом, ми робимо наше життя кращим!

 Українською  По русски

Із книги "Путь жизни" Льва Толстого:

Важко буває одному відійти від прийнятих звичаїв, бо на кожному кроці до змін в кращу сторону, доводиться стикатися з прийнятим звичаєм і зазнавати людського осуду. Людині, котра вважає метою свого життя самовдосконалення, треба бути готовою до цього.

          

Опитування Опитування про бажання навчатись новому

Сторінка розділу Питання та відповіді

Духовне і матеріальне —
чи заперечують вони одне одному?

Свого часу, на одному публічному заході запитали: що стане основою розвитку Києва. Я сказав, що духовність, і вийшов на центр однієї половини кімнати (як того вимагала ця вправа). Проти цієї думки встали (на іншій половині кімнати) декілька чоловік. На мою підтримку проти них вийшли ще кілька чоловік — і всі стали голосно сперечатись. Я стояв і не міг зрозуміти, що так лякало тих, хто був проти духовності, і чому всі так голосно кричали...

З часом я зрозумів, що духовне не заперечує матеріальне, а спрямовує його до вдосконалення; що духовність відірвана від практичної реальності не приносить користі; що матеріальна діяльність, відірвана від духовних орієнтирів, так само не приносить користі, і навіть загрожує всій планеті: лишень подивіться, як через бізнес-інтереси знищуються екосистеми, як все менше залишається чистого свіжого повітря і красивих природних ландшафтів, як зникають види тварин і рослин...

Якою ж була моя радість, коли я знайшов вчення, яке пояснює зв'язок духовного і матеріального!

Наведені нижче цитати з книг Живої Етики допомагають краще зрозуміти цей зв'язок і наблизитись до розуміння буття.


Не в далеких лабораторіях, не в келіях, а в житті ви будете збирати правдиві записи, де Христос не в складках хітона, а в красі праці збирає шукачів свободи духу.

Стільки разів святі поверталися на землю, бо занадто виносили в натовп свою захопленість замість побудови життя. ... Саме з життя дійти треба. Воістину, не потрібна загальноприйнята релігійність. Потрібні факти свідомого спілкування з Обителлю Світла. — Ось ми бажаємо принести користь, йдемо свідомо, без магії, до практичного Джерела.

("Листки Саду Морії. Книга друга. Озоріння" с. 61)

Як по-різному протікають плани будівель!

Колись Ми говорили — віддайте все. Тепер Ідемо далі й Кажемо — візьміть все, але не вважайте своїм.

Простий розум збагне, як неможливо взяти з собою земні речі. Але їх створено за участю духу, і тому не слід нехтувати ними.

Як можна пройти повз квіти природи? Але витвори праці — теж квіти людства. Якщо запах і колір їхні недосконалі, то слід пожалкувати.

("Листки Саду Морії. Книга друга. Озоріння" с. 69)

Головне ускладнення в тому, що на матерію можна впливати через матерію. Люди, як папуги, твердять прекрасну формулу: "смертю смерть здолав", — але про значення її не думають.

("Листки Саду Морії. Книга друга. Озоріння" с. 73)

Мета і сенс існування — прагнути за межі відомого, вгору, і допомогти один одному.

("Листки Саду Морії. Книга друга. Озоріння" с. 81)

Ніхто не заперечує цінності матерії, але не можна збагнути, навіщо колеса і паровий котел мають сперечатися в паровозі? Здається, чим краще працює паровий котел, тим ліпше колесам. Але той, хто завідує колесами, думає, що вони найважливіша частина організму, і запрошує всіх кататися на колесах, замовчуючи, що колеса без двигуна можуть котитися лише під гору.

Побудова матерії й духу не містить в основі ворожнечі. Навіщо зупиняти рух у прекрасну Безмежність? І пощо нагромаджувати примарні загати біля Землі?

("Листки Саду Морії. Книга друга. Озоріння" с. 82)

Звичайно, матерія дуже значна, однак лише при духові вона отримує своє священне значення. Як вищий пошановувач матерії без духу неграмотний, так і адепт — без інтелекту. Проте в дусі можна все ж літати, а матерія крил не має. Бо духовність на землі може відкрити високі Врата.

("Листки Саду Морії. Книга друга. Озоріння" с. 83)

Отож, найтяжче — вмістити захоплення матерією та явищем духу. І скільки прекрасних пошуків було затримано шкодуванням за матерієюабо духовним відособленням! Іноді спорідненість духу з матерією уявляється легко, тоді треба шукати причину в минулих обраних життях.

Найвитонченіший самітник, який проклинає красу світу, закриває перед собою Врата. Так само вчений, який забуває про Джерело, позбавляє себе польотів у край завоювань. Діти збагнуть цю просту умову, проте дорослі відкидають як дурість.

("Листки Саду Морії. Книга друга. Озоріння" с. 86)

Можна сказати, чому вирішено відмовитися від чудес. Шлях чудес — найдальший від гармонії. Або чудо пропало, тоді воно просто шкідливе; або воно піднімає людину на щабель, який не може втримати навколишня атмосфера; або, потрапляючи на очі заздрісників, воно породжує зло.
...
Можна мати сили в розпорядженні, однак не для демонстрації, але для поступальних дій. Коли для натовпу сутність невидима і не пробуджує уваги, закрита наслідком, така сутність проникає у свідомість народу, привчаючи його до факту рукотворного. Таким чином, наслідком вищої духотворчості будуть дії рукотворчості. Належить духу перебувати в дусі. Хай рука являє земний напрямок — рукотворчість не викликає ненависті.
...
Зробити незвичайне судженим як наслідок кооперації — змусить прийняти навіть найтупіших. Тому нехай чудеса залишаться лише в свідомості небагатьох, здатних зазирнути в Безмежжя.

Виходить зворотне давнини: перше жерці зберігали чудеса для натовпів, тепер чудеса для жерців.

Устремління до істинного кооперативу лежить в основі еволюції. Знищити шлях невігластва можна лише пробудженням творчості. Нехай форми її будуть навіть потворні, нехай на задвірках зі скалочок сонце роблять, та киплячий потік проб'ється крізь стіни матерії. Нові знахідки загострять збирання. Замість біржової гри хай буде прагнення до знахідок, підтримане кооперативом.

("Листки Саду Морії. Книга друга. Озоріння" с. 89-90)

Еволюція світу складається з революцій або вибухів матерії. Кожна революція має поступальний рух вгору. Кожен вибух у конструкції своїй діє спірально. Тому кожна революція у своїй природі підпорядкована законам спіралі.

Земна будова подібна до піраміди. Тепер спробуйте з кожної точки поступальної спіралі опустити чотири грані піраміди. Отримаєте ніби чотири якоря, опущених у нижчі шари матерії. Така побудова буде примарною, адже буде збудована на шарах віджилих. Тепер спробуємо з кожної точки вгору побудувати ромб — і дістанемо тіло завоювань верхніх шарів, яке випередило рух спіралі. Це буде гідне будівництво! Звісно, воно має початися в невідомість, розширюючись поряд зі зростанням свідомості. Тому будівництво в революції є найнебезпечнішим моментом. Безліч недосконалих елементів буде нагнітати побудови вниз в шари речовини, відпрацьованої і отруєної. Тільки божевілля мужності може обернути побудову вгору, в шари, невипробувані і прекрасні вмістом нових елементів. Тому Говорю і Буду говорити, щоб у побудові уникнути старих форм. Опускання в старі вмістилища неприпустиме. Потрібне розуміння Нового Миру у всій суворості.

("Община" с. 43)

Колективізм і діалектівізм – два посібники при мисленні про матеріалізм. Сутність матеріалізму являє особливу пожвижність, не минаючи жодного явища життя. Вчитель являє лише віхи потрібні. Можна розвивати положення, мислячи сказаними шляхами. Потрібно до такої міри обґрунтувати матеріалізм, щоб усі наукові досягнення сучасності могли ввійти конструктивно в поняття матеріалізму одухотвореного.

Ми говорили про тонкі тіла, про магніти, про світіння аури, про випромінювання кожного предмета, про переміщення чутливості, про зміну ваги, про проникнення одного шару матерії через інший, про посилки думки через простір, про явище цементування простору, про відчуття центрів, про розуміння слова матерія. Багато невидимого, але відчутного апаратами, потрібно вмістити тим, хто хоче застосувати техніку в житті. Треба замінити ідеальні нюні твердим розумом.

Ми – носії Духу – маємо право вимагати поваги й пізнання матерії.

Друзі, матерія не гній, а речовина, що сяє можливостями. Нужда людства – від нехтування матерією. Набудовано пишних збіговищ, та не проспівані гімни знанню.

("Община" с. 76)

Коли ми говоримо про Дух і Матерію, ми повинні мати на увазі вище значення Матерії. Але, говорячи про звільнення Духу, ми говоримо про ті явища, які можуть бути названі матеріальними, життєвими проявами. Потрібно знати, що говорячи про ці об'єднання під різними формами, мається на увазі падіння духу. Бо дух, проявляючись у матерії, має спрямовуватися до вищих функцій разом із матерією. Матерія спрямовується до творчості і дає форми та життя. І дух має особливо знати, наскільки священне це перебування в матерії. Космічне поняття Жіночого Начала, як Матерії, настільки високе і таке далеке від життєвого розуміння Істини! Лише чиста і висока свідомість оцінить це порівняння. Важко роз'єднати Дух від Матерії.

("Світ Вогняний")


Опубліковано: 17.03.2018
Останнє оновлення: 7.04.2018