Завдяки спілкуванню з Богом,
Ти – ТВОРЕЦЬ свого щастя
Твоя мета – досяжна. Прямуй до неї, розвивай себе!
Діючи разом, ми робимо наше життя кращим!

 Українською  По русски

Йди, йди, через усе йди, знаючи, що ніщо не належить нам і що цінним є лише накопичуваний досвід. Збирачем досвіду і знань може вважати себе втілений. Це його єдина мета і призначення в житті.

(Грані Агні Йоги, том.7, параграф 143, Гуру)

          

Опитування Опитування про бажання навчатись новому

Стаття розділу Особистості

Вибране з книги "Міняємо звички"

(Ваче Давтян написав дуже цінний Facebook-пост, переклад якого читайте нижче.)

Вибрав уривки з чергової цікавої книги "Міняємо звички". Про короткі і ємні вирази, які потрібно згадувати в складних ситуаціях. (Правда, я не зовсім зрозумів, чому "Міняємо звички", книга більше про вміння змінювати своє ставлення до складної ситуації.)
Кращі вислови, і супровідний текст (не скрізь він є). Натхненного читання:

"Міняємо звички" М. Дж. Райан

– Люди такі, які вони завжди є.
Коли ми змирились з правдою про те, що люди завжди залишаться такими, які є, ми вже не такі розчаровані, засмучені, ображені або розгнівані тим, що вони саме такі. Це не тільки створює правильне сприйняття оточення, але й покращує нашу душевну рівновагу.

– Ця людина – мій учитель.
Ця практика бере початок у буддизмі. Суть її в тому, щоб кожного, хто вас зачіпає, роздратовує, злить або ще якимось чином турбує, розглядати як людину, яка дає вам можливість розвивати в собі деяку позитивну якість: самовладання, доброту, терпіння, усвідомлення своїх слабкостей, терпимість ...

– Ви зараз там, де маєте бути (тут і в деяких інших місцях – без коментарів. В.Д.)

– Гнів – це киплячий страх.
Як нагадування: в основі будь-якого спалаху гніву лежить якийсь страх.

– Зупиніться, вдихніть і перелаштуйтеся.
…Вона проявляється, коли мигдалеподібне тіло, центр розпізнавання небезпеки в нашому мозку, сприймає ситуацію як загрозливу і блокує роботу префронтальної кори, тобто тієї частини мозку, яка відповідає за раціональне мислення. Точно визначити момент «блокування» і не робити в цьому стані ніяких дій і є головною тонкістю в пригнобленні гніву.

– Гнів – це неадекватна реакція на хибну загрозу.

– Ви такий, яким вас бачать інші.
У результаті Алісі вдалося стати більш відкритою, вона перестала боятися показувати людям свої справжні переживання – включаючи чесне визнання, що вона чогось не знає або не вміє. Це дуже позитивно вплинуло на стосунки з товаришами по службі – тепер Аліса спілкувалася з ними природно, при цьому зберігаючи себе як особистість.

На початок сторінки

– Крокуйте по життю власним шляхом.
Коли виникає кризова ситуація, зосередьтеся передусім на її виправленні, не витрачаючи часу на з'ясування «хто винен?» і «чому так сталося?». А вже потім на цьому прикладі виробляйте міри, щоб надалі подібного не відбувалося. Якщо ж ви спробуєте вирішувати обидві задачі одночасно, то до кінця не впораєтеся з жодною.

– Вказуючий перст є ознакою жертви.

– Тільки я відповідаю за свої реакції.
Іншими словами, якщо я чимось напружена, то повинна внутрішньо заспокоїтися, перш ніж вирішити, чи слід мені обговорювати це з людиною, яка стала тому причиною. Тому що поговорити з нею, не зашкодивши нам обом і нашим стосункам, я зможу тільки в спокійному стані. В іншому випадку можна сказати або зробити щось нетактовне і деструктивне, оскільки в стані гніву моїм мозком повністю володіє команда «бий». (кажуть, що у випадку загрози людські інстинкти диктують одну з двох реакцій: «бий» або «біжи»)

– Чия це справа?
Деякі мої клієнти занадто близько до серця приймають недоліки своїх менш здібних колег, партнерів або членів сім'ї, прагнуть якось згладити це, попередити небажані наслідки, а то і зовсім беруться вирішувати проблеми за інших.

– А тепер вернися до себе!
Турботи, почуття іншої людини раптом заповнюють вас настільки, що ви губите не лише здатність об'єктивно оцінювати те, що сталося, але і перестаєте розуміти, що ви самі відчуваєте і чого хочете. Ваше життя стає ніби не вашим, ви живете почуттями інших людей, а не власними.

– Ви не говорите «так», якщо не можете сказати «ні».
Якщо ви не можете сказати «ні», то ваше «так» нічого не означає. Справа ось у чому: говорячи «так» про те, чого не зможете виконати, ви не допомагаєте людині, а лише «умаслюєте» її, що кінець кінцем викликає у неї не кращі почуття до вас.

– Частіше кажіть «так».
…При тому що її заперечення в більшості випадків були слушними і дійсно важливими по суті, форма їх висловлення змушувала колег бачити в Джулії переважно «леді ні», а тому уникати і навіть ігнорувати її. Вона швидко зрозуміла суть своєї проблеми, але не розуміла, як з нею впоратися. «Передусім ви повинні частіше говорити" так ", – запропонувала я [авторка]. – Спочатку вирішіть, що ви можете оцінити позитивно, з чим можете погодитися в ідеях ваших колег. А потім запитайте, чи готові вони вислухати вашу аналітику і поради, як зробити ідею більш раціональною та дієвою».

На початок сторінки

– Несподіваність – ворог довіри.
Я [авторка] рекомендувала Ріку цей вислів про шкоду несподіваності. Він мав допомогти йому до початку нарад визначати, на кому з колег потрібно заздалегідь обкатати свою ідею, щоб привернути їх на свою сторону. Пізніше він розповідав: «Це просто дивно, які чудеса творить такий простий прийом – заздалегідь познайомити колег із твоєю ідеєю. Після цього вони не тільки не чекають від тебе якихось сюрпризів, але іноді навіть збагачують твою ідею, тому що у них у чомусь більше досвіду і вони краще знають усі ходи-виходи і правила компанії».

– Говоріть і слухайте порівну.
Якщо ви вважаєте, що вам також слід звернути увагу на цей аспект в спілкуванні з людьми, то почніть з хронометражу: скільки ви говорите, а скільки слухаєте співрозмовника. Якщо виявиться, що співвідношення часу далеко не рівне, використовуйте цю фразу, щоб «заштопати» собі рот. Ви здивуєтеся тому, скільки цікавого можна дізнатися, усього лише уважно слухаючи.

– Запитуйте, а не давайте вказівки.

– Спочатку заголовок!
Стаття завжди має заголовок. Якби Боб на самому початку розмови повідомляв би «заголовок» того, про що має намір говорити, то всі відразу розуміли б, до чого він хилить, і легше сприймали його метафори та історії. Формулу «спочатку заголовок» я [авторка] і передала Бобу у якості «перетворювача звичок». Вона привчила його на початку кожної розмови брати невелику паузу, щоб сформулювати головну думку, і це допомагало не тільки співрозмовникам, але і йому самому, тому що потім Боб дотримувався в розмові вже певної теми.

– Налаштуйтеся на співрозмовника.
Оскільки енергія і наполегливість перетворилися на невід'ємні лідерські якості, багатьом керівникам важко усвідомлювати, що іноді це пригноблююче діє на оточення. Уміння знаходити правильний тон у спілкуванні як із колективом, так і з окремою людиною, добиватися їхнього відгуку – свідчить про високий емоційний інтелект, який перетворює хороших керівників на видатних. Наведена вище фраза дозволить ніколи не забувати про це!

– Не натискайте на непотрібні кнопки.
Я [авторка] була присутня на нарадах за участю Метта, коли він мало не з видом папи римського хвилин десять промовляв загальні фрази про проблеми «поведінки людей», повторюючи одне й те саме знову і знову. Ніхто не наважився вимовити ні слова, усі просто сиділи, опустивши голови, і з нетерпінням чекали закінчення виховної тиради. Я назвала цю сценку «вовк серед овець». Вовк ричить і показує зуби, а вівці, впавши в заціпеніння, сподіваються, що якщо будуть поводитимуться смирно, то, можливо, їх і не з'їдять. Такі дії керівника не викликають нічого, окрім відчуження підлеглих, і провокують текучість кадрів.

На початок сторінки

– Майте на увазі, що люди доброзичливі.
Погодьтеся, дуже легко, розсердившись або образившись на когось, зробити висновок, що це малоприємна особа, яка тільки і хоче того, щоб створити вам проблеми або зашкодити. Коли нам не подобається чиясь поведінка, цілком типово робити припущення про дурні помисли, наміри і мотиви цієї людини.
Безумовно, люди бувають злими, неуважними, такими, що не пам'ятають добра й іноді роблять низькі вчинки – це факт. Але фактом є і те, що така поведінка рідко буває навмисною. Більшість людей занадто зосереджена на собі, щоб спеціально намагатися шкодити вам. Проте через наявний у вашому мозку фільтр, який сформувався на основі попереднього досвіду, вам неважко переконати себе, що чиясь провокуюча поведінка цілеспрямована, а мета – це ви.

– Виступайте на стороні свого супротивника.
Спочатку ви викладаєте позицію протилежної сторони настільки ясно, щоб опонент повірив, що ви його абсолютно правильно зрозуміли. Потім перераховуєте ті положення, за яким ви з ним погоджуєтесь, і позитивні моменти, які почерпнули з суперечки. І тільки після цього пропонуєте співрозмовникові свою точку зору.

– Відсутність оборони – кращий захист.
Я [авторка] порекомендувала: «Якщо хтось скаже, що ви його неправильно зрозуміли і образили, не старайтеся переходити до глухої оборони, а просто вибачтеся: "Жалкую, що образив вас". Адже, якщо хтось вважає себе скривдженим, то таким є його розуміння дійсності, і сперечатися з цим безглуздо. Тому, чим активніше ви обороняєтесь, тим сильніша образа у свідомості опонента. А не вдаючись до захисту, ви не потрапляєте в пастку нескінченного діалогу "Ви це зробили / Ні, я цього не робив"».
У будь-якій важкій ситуації ясне уявлення про надзадачу допоможе пробудити краще, що у вас є, для її досягнення. Можливо, ви і не завжди зумієте її досягнути або результат буде не найкращим. Але частіше вам це все-таки вдаватиметься!

– Наміри і результат не завжди співпадають.
Ця фраза допомагає пам'ятати: навіть якщо ви говорите щось із самими добрими намірами, ваші слова можуть бути сприйняті зовсім по-інакшому і привести до зовсім іншої мети. Фраза спонукає думати не тільки про наміри, але і про можливі наслідки сказаного. Мої клієнти знаходять її корисною у випадках, коли стосунки з кимось можуть зіпсуватися і необхідно принести свої вибачення. Тому що вибачення – найефективніший спосіб висловити жаль з приводу небажаного ефекту ваших слів і роз'яснити співрозмовникові ваші істинні наміри.

– Довіряйте своєму внутрішньому GPS(*).
Наша інтуїція дуже часто виражає себе тільки в емоціях, а не в словах, але від цього не стає менш корисною! «Не намагайтеся приймати рішення, засновані на голих фактах. Довіряйте вашому внутрішньому голосу, – сказала я [авторка] тоді своєму клієнтові. – Адже довіряєте системі GPS, вбудованій в смартфон? Так от, інтуїція – це ваш внутрішній GPS ».
Про американських індіанців. Вона сказала мені, що у них вважається нерозвиненим мислення людини, яка не може знайти сім варіантів рішення будь-якої задачі.
У кожної поставленої перед нами задачі завжди є більше ніж два варіанти рішення. Усвідомлення цього допоможе вам їх знаходити.

На початок сторінки

– Робіть те, що в змозі зробити тільки ви.
Ви вірите старій (яка ще й занадто буквально розуміється) аксіомі: якщо хочеш, щоб справа була зроблена добре, роби її сам? Чи переконані, що виконати усе самостійно – швидше, ніж витрачати час на введення когось в курс справи? Якщо так – то ця формула особливо важлива для вас, як і для усіх, хто схильний до надмірної ділової старанності.
Запитайте себе, які із задач дійсно можете вирішувати тільки ви. І переконайтеся, що виконуєте саме цей обсяг роботи, а не робите за інших те, що можуть або повинні виконувати вони.

– Якщо б вони могли – вони б зробили.
Якщо ви багаторазово просите або вимагаєте чогось від підлеглих, але це не викликає ніяких змін у їхній поведінці, то необхідно нагадати собі: не повторюй одне і те ж, а обговори разом з людиною питання з серії «Ясно, що це не спрацьовує. Що ще ми можемо зробити?» або «Як мені допомогти тобі зрозуміти це?» і т. д. Це дасть вам можливість не битися головою об стіну, а дійсно досягати потрібних результатів.

– Познайомтеся зі своїми страхами.
У буддистів зовсім інший підхід до проблеми. Вони пропонують подружитися зі своїми страхами, звертатися до себе у момент страху як до когось, кого любиш, а він переляканий. "Бідний мій! Я бачу, що ти чогось боїшся. Але знай: ти не самотній. Я завжди поряд із тобою". Говорячи з собою таким чином, ви приділяєте своєму страху ту увагу, якої він вартий: не намагаєтеся ігнорувати, але й не робите його більшим, ніж він є насправді. Це може здатися дивним, але дружнє звертання до власного почуття страху часто зменшує його або навіть змушує зникнути.

– Дивіться в корінь.
Я [авторка] рекомендую своїм клієнтам наведену фразу для переформатування їхньої свідомості на зв'язок із позитивними сторонами життя. Одній моїй клієнтці був поставлений серйозний діагноз, який виключив для неї можливість працювати повноцінно, як раніше. Використовуючи цю фразу, жінка нагадує собі: незважаючи ні на що, у мене залишається любляча сім'я, є накопичення в банку, дах над головою. Вона повторює вислів стільки разів на день, скільки треба, щоб не панікувати. І це дозволяє їй відчути міцне коріння і відчути полегшення навіть під час нападів страху. Нехай у потрібний момент цей вислів приносить такі ж відчуття і вам.

– Завжди думайте про хороше.
Якщо ви успішно привчили свій мозок відмічати погане, то тепер так само наполегливо повинні попрацювати над тим, щоб він фіксував хороше. Запитайте себе: чого б вам зараз найбільше хотілося у житті? Як цього досягти? Які позитивні результати це вам принесе? Спочатку буде досить важко викликати в собі такі думки. Але з досвіду роботи із багатьма людьми хочу сказати: можна натренувати свій мозок налаштовуватися на позитивну хвилю.

На початок сторінки

– Змініть, забудьте або прийміть як є.
Щоб почувати себе щасливим навіть у ситуації, далекій від ідеалу, є три варіанти на вибір: спробувати цю ситуацію змінити, забути про неї або прийняти її як є. От і все! Вирішіть, який варіант підходить саме вам.

– У мене стільки часу, скільки потрібно.
Чим частіше ви повторюватимете собі, що вам на все вистачить часу, тим вище вірогідність, що ви дійсно його знайдете.
Звикнувши до пропонованої формули, ви звикнете і до невеликих тайм-аутів, які допоможуть вам реагувати на ситуацію оптимально і вбережуть від поспішних, нетерплячих дій, навіть коли внутрішньо ви дуже схвильовані.

– Розслабтеся, вам вже не вдалося стати досконалим.
Останнім часом, пояснюючи, як людина повинна ставитися до себе і своїх вчинків, Джек Корнфілд нерідко використовує вираз «усвідомлення з любов'ю». Він має на увазі, що чим сильніше ми прагнемо до досконалості, тим болючіше переживаємо невдачі, неминучі на цьому шляху. Тобто фактично заганяємо себе в порочне коло: спроба досягти досконалості, невдача, самоосуд, нова спроба, нова невдача... Ну, загалом, ви розумієте, про що я. Якщо ж сприймати себе таким, який є, і «усвідомлювати себе з любов'ю», то з'являється можливість краще розуміти власні дії в кожен момент життя і знаходити нові, свіжі способи реагувати на те, що відбувається.

– Дивіться в майбутнє, а не озирайтесь на минуле.
Якщо ви дійсно вмієте помічати найменші помилки в роботі підлеглих, то подумайте і про ті способи, які можуть допомогти їм уникати подібних помилок. І тоді, замість того щоб відчувати сором за промахи, які, на жаль, вже не виправити, ваші співробітники дійсно почнуть працювати ефективніше. Таким чином, коригуванням власної поведінки ви лише активізуєте ваші пошуки довершеності.

– Коли пріоритетне все -– значить, не пріоритетне ніщо.

– Про найважливіше думайте вранці.
Незалежно від того, яка у вас посада, доцільно виділяти вранішній час для найефективнішої розумової роботи. Це може бути і по дорозі до офісу, і перші півгодини на роботі, коли ви закриєте двері кабінету, попросивши нічим вас не турбувати.

– Чи вартий цей сік того, щоб його вичавлювати?
І запропонувала Теду використовувати цю фразу, щоб, приступаючи до кожного нового проекту, його команда спочатку на секунду зупинялася і спокійно аналізувала цінність нової ідеї. Це так сподобалося Теду, що він включив фразу до корпоративного кодексу поведінки.

– Вчасно відмовляйтеся від старого сюжету.
Однак є і негатив: підсвідомість може перегородити шлях новій актуальній інформації, тим самим перешкодивши нам реагувати на неї по-новому.

– Потрібно лише зробити перший крок.

На початок сторінки

– Робиться те, що винагороджується.
Згідно з дослідженням, проведеним американським Інститутом Геллапа – світовим авторитетом в галузі вивчення громадської думки, – щотижнева похвала входить у 12 найважливіших факторів, здатних підвищити продуктивність праці і прибутковість організації.
Причому ефективно спрацьовує тільки адресна, конкретна похвала. Фрази типу «Гарна робота, хлопці!» не справляють належного ефекту, оскільки мозок не розуміє, за що конкретно похвалили і яку саме дію треба повторити, щоб знову заробити заохочення.

– Якщо ви не просите, то і не отримуєте.
Сенс цієї сентенції в тому, що ви рідко отримуєте те, що хочете, якщо ніколи не просите про це.

– Розлиту воду важко зібрати.
Підкреслює, до яких безглуздих зусиль може привести постійне жаління про вже зроблене. Можливо, ви теж засвоїли урок, спричинений деякою подією, про яку ви шкодуєте: продовжувати порожні голосіння типу «ось якби я ...» – болісне і непотрібне насильство над розумом.

– Подивіться, чого я досяг!
Оскільки людський мозок часто працює як липучка для всього негативного і, одночасно, як відштовхуюче покриття для позитивного (так дотепно описує наше природжене негативістське когнітивне спотворення нейрофізіолог Рік Хансон), ми, стикаючись навіть з малою невдачею, здатні «віддати перевагу» їй над значно більш істотним прогресом, якого досягли.

– Кінець чогось одного – це одночасно початок чогось іншого.
Слова Маркової подобаються мені набагато більше, ніж подібна за змістом приказка «коли закриваються одні двері, відкриваються інші».

– Таке трапляється не тільки зі мною.
Страждання – частина життя, «Я не самотній», «Усі ми з чимось у житті боремося». Це дуже допомагає навчитися співпереживати – не тільки собі, але й іншим – у дні, коли доля підкидає серйозні проблеми.
Вітер, дощ, завірюха налітали на них з тією ж силою, що і на інші дерева, але верби ніколи не втрачали своїх гілок, як сосни або навіть дуби.

– Якщо ви щось робите, то щось відбувається. Якщо ви нічого не робите, то нічого і не відбувається.

– Встаньте там, де не хотіли б стояти.

На початок сторінки

– Знижуйте рівень ризику.
Зниження ризиків може, наприклад, полягати у створенні фінансової подушки безпеки на випадок, якщо спочатку не все піде добре на посаді новоспеченого генерального директора. Чи у збереженні міцних зв'язків із колегами і товаришами по службі на попередньому місці роботи, коли ви наважитеся піти з нього на нове і незнайоме. Або в тому, щоб зайнятися новою справою спочатку як хобі, доки не буде повної впевненості в тому, що ви можете цілком на неї переключитися.

– Турбота про себе – частина вашої роботи.
Раджу скласти «План турботи про себе» і строго його виконувати. Мені вдалося схилити до цього багато моїх клієнтів. Серед них – керівник великої компанії з мільярдними оборотами, який під впливом цієї методики виробив звичку призначати «зустрічі з самим собою» в спортивному залі, а пізніше серйозно зайнявся триатлоном.

– Не перетворюйте тимчасові невдачі на поразку.

– Будьте тигром, а не кошеням.
Ця фраза допоможе вам зрозуміти, як правильно реагувати, опинившись у проблемній ситуації: «Будь я тигром, що б я зараз зробив?» І якщо ви постійно будете закликати себе бути тигром, то, повірте, одного дня станете ним!

– Я метелик, а не міль.
Ви схильні приховувати свої таланти? Боїтеся проявляти себе повністю, побоюючись, що комусь це не сподобається? Це звичайна проблема для жінок, яка може зробити нас набагато непомітнішими, ніж ми могли би бути. У якийсь момент жінка «зчитує поміж рядками», що її занадто явний успіх може засмутити інших жінок – матір, сестер, подруг, – а іноді привертання до себе зайвої уваги здається їй навіть нез'ясовно небезпечним.

– Стрес – всього лише паперовий тигр.

– Щоб досягати нових успіхів, згадуйте про минулі.
…І запропонувала завжди використовувати цей метод: готуючись виступати з черговою презентацією, у барвах уявляти собі найбільший минулий успіх. Усі мої клієнти відзначили, що це їм дуже допомагає.

– Прагніть без фанатизму.
«Як це не парадоксально, але спокійне ставлення до своїх цілей збільшує шанси на їх досягнення; у той же час зацикленість на цілях і страх невдачі часто стають перешкодами на шляху до максимальної ефективності».
Використовуйте цю формулу, щоб досягати успіху зі спокійним прагненням до нього. І, як каже Хансон, «відчувайте своє життя абсолютно нормальним навіть тоді, коли не домагаєтеся якоїсь мети».

На початок сторінки

– Не хвилюйтеся, список не зроблених вами справ нескінченний.
У кожного з нас дуже багато невідкладних справ, але коли ми намагаємося неодмінно переробити їх усі, то лише піддаємо себе непотрібній напрузі і вимушені працювати до знемоги. Не потрібно бити себе кулаком в груди і зображати супермена.

– Ступінь зайнятості – це питання вибору.

– А поки що – час перевернути відро і відпочити.
Використовуйте її, щоб нагадувати собі: проблеми, через які ви зараз стурбовані, можливі, але тільки в майбутньому (і не факт, що вони взагалі «матеріалізуються»). Вас там поки що немає – є лише гра вашої уяви. Навіть якщо з вами дійсно станеться щось, чого ви боялися, ви зумієте впоратися з цим саме тоді, коли воно трапиться.

– Діліться своїми тривогами.
Не терзайтеся з самостійним пошуком абсолютно усіх відповідей – хоча б іноді діліться своїми тривогами! "

Примітки:

GPS – Global Positioning System (GPS) – це супутникова навігаційна система, яка дозволяє визначати координати, швидкість і напрямок руху об'єктів в будь-якій точці земної кулі, в будь-який час доби, при будь-якій погоді. Назад до тексту


Оригінал: пост в Facebook
Автор: Ваче Давтян
Переклад автора сайта і Н.Л.
Опубліковано: 28.10.2017
Останнє оновлення: 28.10.2017